Apabila Alat Sulit Lelaki Menyentuh....Diharamkan nya masuk Syurga..

aq jumpe time usha2 pak cik google...




'' Antara kata-kata ustaz yang sangat berkesan dalam hati Aleena ialah: “Apabila alat sulit lelaki menyentuh alat sulit wanita secara haram, maka diharamkannya masuk syurga selagi dia tidak bertaubat.” Kata-kata itu amat mengejutkan Aleena. 

Seram bulu romanya. Ya Allah, selama ini berulang kali aku serahkan tubuhku untuk diratah teman lelaki. Telah beberapa kali aku merelakan alat sulit teman lelakiku menyentuh alat sulitku… 

 Ketika jiwa sedang gementar itu Aleena terdengar ustaz itu berkata: “Jika alat sulit lelaki itu membenam dalam alat sulit wanita secara haram, maka tercabutlah semua amalannya…” 

 Ketika itulah dia terbayang azab neraka. Terbayang kegelapan di dalam kubur. Terbayang ular dan lipan besar meratah mayatnya dalam liang lahad. Terbayang soalan Malaikat Munkar Nakir yang bengis… Jiwanya semakin menggeletar. Nafsu­nya mengecut dan nafasnya berdenyut kencang. Dia terasa nyawanya seakan-akan tercabut ketika itu. 

 Perlahan-lahan Aleena sujud sambil menyebut nama Allah. Dia menadah tangan bersama deraian air mata merayu ihsan Allah. “Ya Allah, berilah aku peluang mem­betulkan diri. Janganlah cabut nyawaku lagi. Aku berjanji menjadi insan yang baik. Insan yang melakukan ibadah dan meninggalkan semua perkara keji. 

 “Ya Allah, pada malam ini aku berikrar akan meninggalkan semua perbuatan terkutuk yang pernah aku lakukan selama ini. Sesungguhnya pada malam ini…dan saat ini…aku melafazkan taubat kepada­Mu… “Tuhanku, terimalah taubatku… bimbinglah aku ke jalan benar. Isikanlah jiwaku dengan amal kebajikan…dan buangkan semua nafsu syaitan yang bersarang dalam diriku selama ini…” ''




tapi malang nye selepas dia bertaubat 1 kejadian berlaku kepada nya...ape die??


p/s: agak pebende yg aq search smpai jumpe artical ni?? hahah...

 sesat tetibe...heheh..

8 comments:

  1. nauzubillah...
    harap jauhkan daripada kita..

    ReplyDelete
  2. Huih.. kuatnya dugaan dia.. baru je bertaubat, diuji lagi..

    ReplyDelete
  3. nauzubillah.,semoga kita dijauhkan dari zina yg keji.,

    setiap kali kita menuju ke jalan kebaikan or jalan yg diredhai Allah.,syaitan pasti akan datang untuk cuba bg dugaan kt kita sehinggalah kita gagal hadapi dugaan2 tersebut.,oleh tu.,berusaha utk teguhkan iman terhadap Agama Allah.,insyaAllah.,ketika itu.,segala dugaan yg datang, kita dpt tempuh dengan tabah.,

    -salam kenal dari "Alahai~"
    mohon share kisah ini ^^

    ReplyDelete
  4. salam kenal..

    dah follow awak..

    jemput ke blog saya..

    MOHD NASER.com

    ReplyDelete
  5. @qaseyhida: dia kna rogol msa dia nk balik rumah mmg kesian..hmm

    ReplyDelete
  6. masyaAllah , kesiannya . mohon dijauhkan segala bala.. amin -,-

    ReplyDelete

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi