eh!!! aku meluat la tengok ko menangis..




Lelaki benci + menyampah + meluat tengok perempuan menangis ? Yeke.. ? Kalau nak cakap benci pun..agak agak laa tengok la keadaan samaada perempuan tu menangis kegedikkan atau nangis kesedihan. Tak baik benci benci perempuan menangis, sebab dengan cara tu je la perempuan ni dapat luah perasaan diorang yang terpendam tu..

Perempuan ni, bukan suka suka nak menangis. Kalau korang nak tau, perempuan yang menangis ni ada dua jenis.

Yang pertama, perempuan yang suka menangis tak kira waktu dan situasi. Benda simple dan hal kecik pun dia boleh merengek dan menangis.
Yang kedua, perempuan yang menangis bila hati dia betul betul tersentuh dengan sesebuah perkara tu. Kalau sekental dan sekuat mana hati perempuan tu…dia akan menangis jua.

Rugilah lelaki kalau dia dapat perempuan yang jenis first tu. Awek menangis tak kira tempat, buat kerja susah sikit nak menangis. Kena sakat sikit dah menangis. Aku tau , lelaki mana yang tak rasa semak kepala otak layan perempuan macam ni kan ? Nasib korang lah..sebab setahu aku, perempuan yang suka menangis tak kira situasi ni jenis perempuan yang fragile, gedik, suka ambil perhatian, tak suka kenal erti kepayahan.

Untunglah lelaki yang dapat perempuan jenis kedua tu. Tahu menangis ikut situasi. Selagi perempuan tu tahu handle sesebuah perkara tu…selagi dia kental dan semangat dia masih kuat, dia takkan menangis punya. Tapi, air matanya tetap akan jatuh bila dia betul betul tak tahan dan perlukan seseorang untuk berkongsi perasaan..
Aku pernah dengar lelaki cakap macam ni ..

"Eh, aku menyampah betul tengok perempuan nangis nangis ni".
Siyesly, sebagai lelaki…apa perasaan korang bila tengok perempuan menangis ? Korang rasa benci ke, nyampah ke, meluat ke ?

And kalau korang pulak, sebagai seorang perempuan…bila lelaki cakap macam ayat kat atas tu..apa perasaan korang?







p/s : err aq suka tgk llki atau pompuan menangis...asal jgn meraung mcm kne sawan sudah r..
yg tu mmg !@#$%^&*

4 comments:

  1. menangis jika kena caranya boleh jadi terapi yang baik untuk jiwa..

    nabi dan para sahabat baginda banyak menangis..

    dan sejarah membuktikan mereka umat yang paling berjaya..

    btw blog anda akan dipromosi dalam artikel saya pukul 1ptg ni..

    ReplyDelete
  2. perempuan jiwa sensitif ~
    :)

    ReplyDelete
  3. mcm dah d catatkan, menagis sbb nak luahkan perasaan..
    ade perempuan yg akan nagis sebb lebih baek nagis dari becakap..
    kalo ckap macam2 plak hal lain timbul.. so nagis jelah senang..(eh! macam diri sendiri plak..)

    ReplyDelete

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi