Namun padaMu jua diadukan



SEGALANYA MILIKMU-Mestica





Kau yang menciptakan cinta
Dan Kau jua yang menghampar bahagia
Di ribaanMu terhimpun harapan
Impian tulus setiap insan
Kau yang mengutuskan duka
Dan Engkaulah yang mengirimkan hampa
Namun padaMu jua diadukan
Merebahkan keresahan dan tangisan
Aku tahu inilah kasihMu
Aku tahu inilah cintaMu
Dan ku tahu tiap yang terbaik untukku
Tak semuanya yang ku mahu
Di celah hangat nafas yang terhela
Ada dingin saat menyeru (menyebut) namaMu
Terarah segala ronta dan rasa
Pada damainya dakapanMu
Aku tahu inilah kasihMu
Aku tahu inilah cintaMu
Dan ku tahu di segenap ruang rasaku
Telah Kau titipkan kekuantan
Oh Tuhan

Album : TigaSatuTiga
Munsyid : Mestica




1 comment:

  1. aku punyer la saspen thp cicak man...rupanya lirik nasyid sekali doo~~
    baca sekali lalu mata daze, baca ke2 kali...puisi ke?tgk balik, eh bukan nasyid la...otak aku x reti2 nak paham.then aku baca mcm aku tgh baca karangan darjah 6 dulu.0ouh! sgt2 best *bila dh phm bru ada feel*...then mula la otak aku nk menulis...so x dpt la aku nk berchenta dgn cik bantal aku!
    kesimpulan:kalau aku msuk wad siang esk,ak saman ko! haha *sje teringin nk bt statmnt ala artis*
    pepe,thx bro btkn otak ak part time mlm ni!

    ReplyDelete

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi