Alhamdulillah dah Puasa pun :D





Assalammualaikum....
syukur alhamdulillah bertemu lagi kita dalam dunia yg xnmpk wajah hanya ayat yg jadi pengganti..

Masa aku menaip entri ni jam dh menunjuk pukul 2 pagi...
wah dh masuk 1 ramdhan rupa nya...

Tak semua diberi peluang untuk menyambut ramadhan bukan :)
syukur lah masih diberi masa untuk beribadah lagi tahun ni...

Dibulan ramadhan ini kaum muslimin dilatih untuk meningkatkan sifat sabar dalam mempertahankan kelemahan dan keletihan diri dalam memerangi nafsu dan keinginan serta menguji kekuatan jiwa dan pemikiran...
Dengan berpuasa juga kita dilatih bersifat kasih dan sayang sesama manusia dan menumbuhkan rasa simpati terhadap kaum yang lemah  dan miskin kerana penderitaan dan keperitan hidup yang lapar dan dahaga sudah menjadi kebiasaan hidup...

Jadi  bila dah mula puasa ni byk2 kan beribadah jangan tau nak 
jaga tepi kain orang..
kutuk-kutuk orang...
tak puas hati dgn orang tu la..
tak puas hati dgn orang ni la...
lepas tu mula nk perang2...klau berperang mcm dekat palestin tu  tak apa dpat jugak pahala jihad..
Ni tak mengadaikan pahala adala...
Ahkak dan Ahbang sekalian bulan-bulan puasa ni la nak kumpul pahala..
nak kata aku ni baik tak da la baik sama-sama serba kekurangan...

Dan disebab kekurangan tu la aku nk beringat-ingat tak gitu gamak nye...:)

Hah yang part berkasih sayang tu...
jangan lupa pada yang tidak punya apa-apa yakni
mereka yang serba kekurangan jgn pulak nak hina-hina diorang ye tak baik tu..
mungkin pada pandangan kita mereka hina tapi pada pandangan Allah mereka lagi mulia..

sedekah la sikit makanan ke kn
utk berbuka nnt
jgn la tamak sorang-sorang dn akhirnya ke tong sampah jugak makanan2 yang banyak tu
kan dh membazir nama nya...
Membazirkan amalan setan..

even setan dh diikat jgn la pula korang yg jadi setan nye ye...hahah

lg 1..
nk tuju pada yang berkapel ni kurang-kurangkan la aktiviti berkasih sayang anda ye....

*****
Pian : Alah kau Han..jeles la tu org nk berkasih sayang lantak p la..

Han: Pian..ooo..Pian..aku bukan nak jeles kat depa la,aku cuma kata jgn la nk berkasih sayang sgt..bulan baik amalan baik la kawan tak gitu :) 

Pian: Err...ok2 aku mmg xnk lwn ko la...xmacho la aku lwn dgn ko..hahah

dialog tetibe +_+"

*******

Aku tak jeles kat angpa la....cuma aku kata tadi sama2 beringat...


Akhirul Salam...
Selamat Menyambut bulan puasa...
Puasa jgn tak puasa tau....:D
Niat puasa tu jgn lupa...



p/s: entri aku pnjang eh sory..heheh


20 comments:

  1. weeee
    camat pose segala nye cik han!
    semoga kite sarat dgn kasih syg ditempat yg betolkan cik han!=)

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa encik han..

    ReplyDelete
  3. selamt bersahur han...

    pose esok tu ..kehkeh

    excellence!

    ReplyDelete
  4. Selamat Menunaikan ibadah puasa :)

    ReplyDelete
  5. Salam Ramadhan dan salam perkenalan....

    ReplyDelete
  6. Salam Ramadhan! Selamat berpuasa Han~

    Semoga kita dicucuri rahmat-Nya. Amin~

    ReplyDelete
  7. selamat berpuasa n selamat menjalani ibadah=)

    ReplyDelete
  8. xpe pjg2 pun aku sanggup bce.kembar punye psl.HAHAHA.

    ReplyDelete
  9. selamat berpuasa. janga coba2 bukak tudung periuk tu ek. haha

    ReplyDelete
  10. selamat menyambut ramadhan =)
    semoga kali ini mebawa lebih banyak pengertian =)

    ReplyDelete
  11. Selamat Menjalani Ibadah Ramadhan...
    Terima Kasih atas kunjungan

    ReplyDelete

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi