Cara jawab fon call paling style..


Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah... dan kebanyakannye sama..terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi disini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye (tak le boring sangat lebih² lg kalau yg kejenye mmg jawab tepon).

1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maap.sini bukan balai polis.

 2. Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

 4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli. 


7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
 Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.


 8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
 Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap


 9. Soalan: halloo... ...
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?


 10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.


 11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.


 12. Soalan: assalammualaikum...
 Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!.​.terus letak tepon.salam kite wajib jawab)

perkongsian dari abg aku punye page..hahah



hari ahad tak ramai yang buat entri dan tak ramai yang baca entri..
sbb tu aku post entri merapu ni..sbb aku pun tak nak senakkan otak hari2 minggu ni..
okbai...nk keluar ambik angin..



21 comments:

  1. Ello Han...

    hehehe....lucu bila baca nie...

    ReplyDelete
  2. haha, kelakar. XD

    macam mana ko boleh terfikir :P

    ReplyDelete
  3. keroro : aku songlap dekat page abg aku..hahah

    ReplyDelete
  4. hahaha kelakar lah org jawab mcm ni.. hehe

    ReplyDelete
  5. haha , kelakar je , nanti intan nak try and test la.. huhu.. *tup-2 kepala kene hempok dengan buku*

    ^_^

    ReplyDelete
  6. hahahaa..nice!

    buat mcm ni konfem kwn tu gelak n tension

    ReplyDelete
  7. Terbaik..

    lucu

    suka2..

    P/s: TQ han.. Suka. Cuma nak edit sikit. Tapi tak tau la dapat edit ke tak. Haha~
    TQ very much =)

    ReplyDelete
  8. pemikiran ko pantas giler. hahaha.

    terfikir aje perkara2 ni ek. :)

    ReplyDelete
  9. hahaahhahaaa
    mang cooool gile ahh..

    ReplyDelete
  10. hahha..
    kalo ad org jwb cm tuh kt ak, mmg aku sekeh ar pale dia hahaha

    ReplyDelete
  11. err, yg last skali tuh klaka. salam boleh pulak jawab betol2. :D

    ReplyDelete
  12. Saya pernah buat entri serupa tahun lepas kalau tak silap saya... :)

    ReplyDelete
  13. har har har .. tergelak aku baca dialog2 tuh .. hampeh betol :D

    ReplyDelete
  14. Hasrul hassan: owh yeke..maaf han tak tau..entri ni pun han copy dkat fb page :)

    ReplyDelete

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi