Die tanye macam mana nak maju tapi aku?? | tak reti nak jawab..



Jika anda ingin mencari orang yang paling gagal tetapi paling berjaya, Thomas Alpha Edison adalah orangnya.
Beliau adalah contoh insan yang paling kuat semangat di dalam mengejar impian.
Beliau mengalami banyak kegagalan sebelum mencapai kejayaan.
Jadi tiada alasan bagi anda untuk bangkit dari kegagalan walaupun perlu bangun dan jatuh berkali-kali. Apa yang kebanyakan dari kita tidak sedari adalah maksud positif di sebalik satu kegagalan yang berlaku.
Kita sering melihat kegagalan pada sudut yang negatif sehingga terlupa melihat di sudut yang positif. Sebenarnya kegagalan adalah satu proses menuju kejayaan. Berapa kali anda gagal bukanlah satu ukuran, tetapi ukuran yang sebenarnya adalah bagaimana anda bangkit dari setiap kegagalan.

Ada seorang kenalan bertanya macam mana nak maju dalam dunia blog ni dan aku sedikit gugup untuk menjawab..
Permulaannya aku hanya memberikan beberapa link blog yang aku anggap bagus untuk dia buat sedikit rujukan maklumlah aku pun bukan maju sangat dalam dunia blog ni..Ape korang ingat follower aku dah meraban macam tu aku ni maju sangat...
Baru 6 bulan lebih berblog takde la maju..banyak jugak benda yang berlaku dalam masa 6 bulan aku berblog..
Eh berapa kali aku cakap nak lari dari blog ni??
banyak kali jugak macam tu kata aku maju...

Untuk maju bukan lah mudah dan bukan lah susah...
Yang penting keyakinan korang untuk meneruskan sesuatu kerja itu dengan bersungguh-sungguh tanpa ada ragu-ragu..
Kalau asyik pikir..
"Err...boleh buat ke ni?? takot tak de orang nak bace je...nanti jadi macam syok sendiri la pulak.."
macam mana nak maju..macam mana nak berjaya..
lupakan dulu pasal benda tu...
Yang penting buat je dulu kalau tak mula buat macam mana nak tau benda tu boleh berjaya atau tak...
Nak buat pun kena ada target jangan main hentam je...

motif kau buat blog??
Nak cari duit poket?
nak buat tempat luah perasaan ke??
nak buat tempat caci maki hamun orang ke??
tempat cari jodoh ke??

kalau tanya aku..
errrr....sory aku gagap...


p/s:





owh bukan sengaja aku hidekan...warna tulisan die mmg sama dgn background...
skrg dh tukar pn..^_^

2 comments:

  1. banyak sebab aku berblog.

    happy blogging bro.
    oooo..thanks sebab reply kat ps tu.

    ReplyDelete
  2. hahah bro???,,,,
    weyh hana,,thankz coz aku ada dalam bloglist,,,,,
    best la baca luahan kau ni hehe
    sama macam aku jugak

    ReplyDelete

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi