Selamat Hari Lahir | Syukur masih diberi peluang bernafas sehingga ke hari ini

Ya ALLAH,
sempena hari lahir ini
ku sujud syukur padaMU
kerana masih memanjangkan usiaku ini

dan masih memberikan aku peluang untuk menikmati keindahan dunia ciptaan Mu..
sedangkan kematian itu semakin menghampiriku

Ya ALLAH,
kupohon padaMU
dengan bertambahnya usiaku ini
janganlah kulalai dari mengingatiMU

kerana kadang-kadang ku alpa terhadap perintahmu
sedangkan ENGKAU tidak pernah melupakanku

Ya ALLAH
kutahu ENGKAU sentiasa menyayangiku
sebab itu diriku selalu diduga olehMU

Walaupun kadang-kadang semangat aku jatuh kerana dugaanMu...

Ya ALLAH
andai ini usiaku yang terakhir
terimalah taubatku, ibadatku dan amalanku ini Ya ALLAH

aku sedar terlalu banyak dosa dan noda yang telah aku lakukan
tetapi aku yakin Engkau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Ya ALLAH,
syukur ku dengan hadiah yang KAU berikan ini...















*Baik Lah sempena Birthday aku..
Hari ni aku open table..

Sesiapa yang hendak bertanya tentang diri aku dipersilakan...
InsyaAllah aku akan cuba menjawab...

22 comments:

  1. selamat hari lahir yea..
    smoga d pnjgkan umo dan d murahkan rezeki okey~

    ReplyDelete
  2. Happy birthday!!!
    wish u the best of years!
    May allah bless u..=)

    lahir tahun bila?

    ReplyDelete
  3. Heppy Birthday.. *Same ngn hubby sy la arini.. :)

    Nak tnye, 15/10 tahun brape? Hehe

    ReplyDelete
  4. Hepi besday ana ! :D

    ok2 paklah nk tya, ana suka belanja kekawan x? sebabnya paklah tgh sengkek ni.. hahaha. jawab jgn x jawab. :)

    ReplyDelete
  5. selamat hari lahir Han..moga diberkati Allah selalu..senyum sokmo deh (",)

    ReplyDelete
  6. selamat Hari Lahir Han.. semoga kekal berbahagia ke akhir hayat

    ReplyDelete
  7. Selamat hari lahir Han..Semoga panjang umur dan di murahkan rezeki :)

    ReplyDelete
  8. Happy Birthday sis yayanggggg!

    Semoga panjang umur, murah rezeki. May Allah bless you always ;)

    Good Luck with your life.

    ReplyDelete
  9. Heppi besday. dapat tahu blog ni kat student blogger. awieomar.blogspot dah follo sini

    ReplyDelete
  10. selamat hari lahir :)
    indah kata2 tu . tersentuh :')

    ReplyDelete
  11. selamat hari raya ..
    apa itu han ? heeee

    ReplyDelete
  12. semoga,,kehidupan anda akan lebih baik,,,aammiin :)

    ReplyDelete
  13. happy belated birthday~
    semoga gembira selalu~

    ReplyDelete

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi