Awak tau kan bujang-bujang ni kita kena enjoy



Betul ke hidup bujang ni kena enjoy??

Teman: " Bosan la hidup macam ni..serabut dengan tugas harian.."

Aku: " Habis Awak nak hidup yang macam mana? "

Teman: " Kalau boleh saya nak betul-betul jadi orang bujang..awak tau kan bujang-bujang ni kita kena enjoy..saya rasa saya nak enjoy puas-puas sekarang ni "

Aku: " kerja awak macam mana?? "

Teman: " Saya berhenti kerja dah..hmm ape pendapat awak..( nada suara agak perlahan..) "

Aku: " Enjoy memang boleh tapi jangan la sampai melalaikan , lupa akan perkara yang lebih penting untuk membuatkan diri awak senang dimasa depan kelak..Saya tak nak awak menyesal nanti saya cakap ni untuk kebaikan awak sebab ni jalan hidup awak..Saya sendiri pun ada jalan hidup saya..Fikir betul-betul , kita tak tau ajal kita bila entah esok entah lusa..Laksanakan tanggungjawab yang patut didahulukan jangan asyik fikir enjoy je..dunia ni sementara..Rebut peluang untuk jadi yang terbaik selagi hidup..Manfaat yang awak akan dapat kelak untuk diri awak jugak bukan untuk saya..:) "

*Sejujurnya aku tak faham apa masalah dia sebenarnya..sebab diapun tak nak bagitau semua...
Macam mana pulak dengan korang..??

P/S: ENJOY IS NOT THE WAY TO MAKE YOUR LIFE HAPPY FOREVER..

Selamat malam..
Assalammualaikum...

6 comments:

  1. enjoy tuh blh tp jgn smpai bnda wjb d lpakan dan diabaikan... =)

    ReplyDelete
  2. apa lagi nak dijelaskan,,supa hana dah terangkan,,,nice entry :)

    ReplyDelete
  3. Term ENJOY tu depends on yourself. setengah orang kalau dapat panjat Broga Hill pun dah enjoy habis. Hehe

    ReplyDelete
  4. ^_______________^

    enjoy itu perlu dalam mencari kenikmatan hidup!
    enjoy yg cam mane?
    enjoy mmbawa kebaikan untuk diri dan masyarakat, membawa kebaikan, meninggalkan kejahatan =]

    enjoy dlm berbelog pon bole jadi pemangkin utk owg lain utk terus hidup kan?

    ReplyDelete

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi