Terbuang Masa? Buang Masa?




sebenar nya lama aku renung screen laptop dalam masa yang sama mengelamun pikir bukan-bukan berlatar belakang kan lagu Plain White T's tajuk apa entah lupa tapi sweet..sampai la lagu tu habis than ulang-ulang entah kali ke berapa aku tetap menatap screen laptop ni tanpa jemu niat nak menaip entry baru tapi entah macam mana idea dah makin berkurang untuk bercerita itu ini..

Tanpa sedar sebenarnya aku dah terbuang masa dekat depan ni entah berapa jam.
Eh? tapi kan ada ke ayat terbuang masa tu? ke memang sengaja aku buang masa padahal banyak benda yang aku boleh buat dari mengadap benda ni...
owhh rugi nya..

*campak laptop*


"Belum lagi kedua kaki seorang hamba bergerak pada hari kiamat, ditanyalah tentang usianya, dihabiskan untuk apa; tentang ilmunya, digunakan untuk mengerjakan apa; tentang hartanya, diperoleh dari mana dan dibelanjakan untuk apa; tentang badannya, digerakkan untuk ...apa." 
(HR Tirmidzi).

5 comments:

  1. aku rasa kan ,masa aku pun banyak gila kot terbuang ..lagi lagi bab blogging ,fb ,twitter .*telan air liur* .masa aku ,aku habiskan buat benda sia sia T.T

    ReplyDelete
  2. selalu je terbuang masa ni. haha

    ReplyDelete
  3. "demi masa..sesungguhnya manusia di dalam kerugian" huu ^_^

    ReplyDelete
  4. Terasa dgn ayt last. Semuanya akan ditanya. Bila last kita bc quran? Ia teman kita d kubur nanti.
    Nanges.

    ReplyDelete

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

budi bahasa lambang peribadi